April 17th, 2014

Coordinate grids and optical illusions have been an intriguing source of conversation during math class. Using needles (blunt of course!), colored thread, and a list of ordered pairs, students sewed their own version of an optical illusion. Here is what the final design looked like: / Las cuadrículas de coordenadas y las ilusiones ópticas han sido una fuente de conversación intrigante durante la clase de matemáticas. Usando agujas desafilados, hilo colorado, y una lista de pares ordenados, los estudiantes cosieron su propio versión de una ilusion óptica. Así es como salieron los diseños al final: 

DSC02834 DSC02835 DSC02836

The back of the optical illusion is where the real thinking occurred. Using the list of 96 ordered pairs, students identified the coordinates necessary to create the beautiful front design. We labeled the coordinate grid vocabulary in Spanish on the backside to support student conversation during the project work time. / Detrás de la ilusión óptica es la parte donde los estudiantes pensaron en las matemáticas. Usando la lista de 96 pares ordenados, los estudiantes identificaron los coordenados necesarios para crear un diseño bello al lado delantero. Nombramos las partes de la cuadrícula de coordenadas en español para apoyar la conversación entre estudiantes mientras trabajar en el proyecto. 

DSC02837 DSC02838 DSC02839

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s