November 13th, 2014

Because we are part of the Dual Language program, we frequently participate in “Bridge” activities, where students take what they know in Spanish and make connections to English or vice versa (what they know in English to Spanish). We post these learning activities to the “Bridge Wall” to serve as reminders of what we know. Here you can see the latest Bridge lessons next to our long list of English/Spanish cognates (We’re trying to beat last year’s class record of 1,247! 🙂 ). /  Como somos parte del programa de lenguaje dual, participamos frecuentemente en actividades de puente en las que los estudiantes identifican lo que saben en español y hacen conexiones al inglés o vice versa (lo que saben en inglés al español). Colocamos estas lecciones a la pared de puente para recordarnos de lo que hemos aprendido. Aqui pueden ver las lecciones recientes al lado de la cartulina de cognados (estamos intentando ganar al récord del clase del año pasado — ¡1.247 palabras! 🙂 ) 

DSC03677

And here we have our Geometry bridges. Students practiced their presentation skills in Spanish with these posters. / Y aquí estan los puentes de geometría. Los estudiantes practicaron sus habilidades de exponer en español con estas cartulinas. 

DSC03678 DSC03679 DSC03680 DSC03681

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s